انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای کسب جایگاه ۱ در گوگل

پایدار مارکتینگ > سئو  > انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای کسب جایگاه ۱ در گوگل
تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب بهترین کلید واژه سئو

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای کسب جایگاه ۱ در گوگل

در این بخش برخلاف سایر آموزش های موجود که صرفا به معرفی ابزار می پردازند، می خواهیم به صورت اصولی تکنیک هایی در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی را به شما بیاموزیم که همیشگی بوده و در ایران کاربرد داشته باشند.چرا که بهترین ابزارهای تحقیق روی کلمات کلیدی متعلق به سایت های خارجی هستند و حداقل قیمت خرید اشتراک آن ها ۹۹ دلار است که عملا برای اکثر کاربران ایرانی ممکن نیست . در ادامه به بیان تکنیک هایی برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی می پردازیم.

۱. خودتان جای کاربر:

این تکنیک را می توان بهترین روش تحقیق روی کلمه کلیدی دانست. شیوه کار به این شکل است، وقتی که پست مورد نظرتان را نوشتید، با علم به موضوع و محتوای آن، به گوگل بروید و ببینید اگر شما جای کاربر بودید، برای دستیابی به این محتوا، چه واژه هایی را جستجو می کردید؟ همان واژه ها را انتخاب و بهینه کنید، به شرطی که کاملا مرتبط با پست باشند.

۲. کلمات کلیدی طولانی(Long Tail Keywords):

واژه long tail keywords《 کلمات کلیدی دم دراز》چندی پیش به جمع واژگان تخصصی سئو افزوده شد. همانند اسمش،  نتایج جالبی نیز به دنبال دارد.

حدود شش یا هفت سال پیش، تمرکز اساتید سئو روی واژه های کلیدی Head  یا اصلی ها بود. به عنوان مثال گفته می شد اگر سایتی در رابطه با《کامپیوتر》دارید، دقیقا روی همین کلمه کلیدی تمرکز کنید تا در گوگل به رتبه اول نتایج جستجو برسید.طبیعی است که کسی هم بدش نمی آمد در واژه های پرطرفدار یک یا دو کلمه ای در صدر نتایج جستجو باشد! اما از آن زمان تاکنون تغییرات در اینترنت فراوان بوده است.

در آن زمان نه فضای رقابتی امروز وجود داشت و نه موتورهای جستجو مانند امروز هوشمند بودند.در گذشته رقابت بسیار آسان تر بود، چون به تعداد امروز که از درو دیوار، سایت و وبلاگ می بارد، سایت وجود نداشت! با تفاسیر موجود اینکه اکنون به شما بگویم من نمی خواهم در واژه《 آموزش 》اول باشم،نباید تعجب کنید. همان گونه که در گذشته کلمات کلیدی Head طرفدار داشتند، این روزها کلمات کلیدی Long Tail روی بورس هستند! یعنی هر چه کلمه کلیدی طولانی تر، بهتر! البته نه اینکه کلمات Head را کنار بگذارید ، نه ، آن ها نیز سر جای خودشان هستند و برای رسیدن به رتبه های اول در آن ها باید تلاش کرد ولی به دلیل رقابت خیلی شدید، این کار زمان بر خواهد بود.

هدف از لانگ تیل کیورد یا کلمات کلیدی طولانی

ما با دو هدف از Long Tail Keywords استفاده می کنیم، اولی اینکه رقابت در آن ها کمتر است و در نتیجه سرعت رشد ما بیشتر خواهد بود . دوم اینکه نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در این حالت بسیار بیشتر است. به عنوان مثال فرض کنید کسی با جستجوی واژه 《 آموزش 》به سایت ما رسیده است، حال باید دید هدف این فرد از جستجوی آموزش چه بوده است؟ آموزش آشپزی؟ آموزش موسیقی؟ آموزش طراحی وب؟

یا اینکه سایت فروش موبایل دارید و در تکاپو هستید که در کلید واژه 《موبایل 》در صفحه اول گوگل ظاهر شوید، واضح است که موبایل واژه پر جستجویی است. اما اکنون که در این واژه به صفحه اول رسیدید چه تضمینی است که فرد جستجو کننده 《موبایل》 به دنبال 《 نرم افزار موبایل》باشد و نه 《خرید موبایل》. این مثالی کاملا واضح بود که اصل داستان از چه قرار است.

جان کلام آن است که با کلمات کلیدی Head شاید بازدید افزایش یابد ، اما این به منزله حضور بازدید کنندگان هدفمند نیست. در مقابل شاید جستجوی کلمات کلیدی LongTail  کمتر باشد، اما قطعا فردی که از این طریق به سایت شما می رسد، مشتری است! برمی گردیم به مثال، بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفته اید که بجای تمرکز روی واژه 《موبایل》روی عبارت کلیدی 《خرید گوشی ارزان》یا《 خرید iphone x سفید 》 تمرکز کنید، یا بجای تمرکز روی واژه《آموزش کامپیوتر》تصمیم می گیرید روی واژه های《 آموزش طراحی وب با  html5 》 و یا《 آموزش طراحی سایت با وردپرس 》یا《آموزشگاه طراحی وب در سمنان 》تمرکز کنید. این گونه نه تنها رقابت بسیار آسان تر می شود و سریع تر رشد می کنید ، بلکه می دانید دقیقا بازدید کننده ای که وارد سایت می شود ، همان فردی است که به دنبالش هستید! این فرد با مشاهده محتوای سایت شما خیلی زود اعتماد کرده و از محصولات و خدمتتان استفاده می کند. به عنوان مثال کاملا عملی می توانید کلید واژه 《هاست》را جستجو کنید.بیش از ۲۹ میلیون نتیجه برای این کلید واژه در گوگل موجود است. حال 《هاست دایرکت ادمین》را هم سرچ کنید، ۲۷۶ هزار نتیجه نمایش داده می شود. اکنون تصمیم با شماست، رقابت در کدام آسان تر و منطقی تر است؟ نمی گوییم که فقط روی کلمات کلیدی دم دراز تمرکز کنید، قطعا کلمات کلیدی Head مهم هستند، اما ترجیحا برای پیشرفت سریع تر، روی بهینه سازی کلمات Long Tail وقت بیشتری صرف کنید.

۳. گوگل چه حدس میزند:

یکی دیگر از روش های پیش بینی کلماتی که آمار جستجوی بیشتری دارند، قسمت سرچ خود گوگل است.به عنوان مثال زمانی که یک مطلب در رابطه با《آموزش PHP》می نویسید، به قسمت سرچ گوگل رفته و دقیقا این عبارت را تایپ کنید.گوگل تعداد زیادی پیشنهاد نمایش می دهد که هر کدام می تواند یک کلمه کلیدی موثر باشد. این کلمات کلیدی را می توانید طبق روش اول، به کمک ذهن خود و از نگاه کاربر، گلچین کنید و یا همه آن ها را انتخاب کرده و به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ، به بهترین انتخاب نزدیکتر شوید.در ضمن با کم و اضافه کردن حروف نیز می توانید کلمه کلیدی بیشتری را ببینید.

ابزارهای مخصوص تحقیق روی کلمات کلیدی:

اگر امکان استفاده از Google Keyword Planner را دارید، در استفاده از آن تردیدی به خود راه ندهید.چرا که دقیق ترین آمار از تعداد جستجوهای گوگل را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این، چون متعلق به سرویس Google adwords می باشد،  هزینه تبلیغاتی آن کلید واژه را نشان می دهد که این پارامتر نیز در انتخاب بهترین کلمه کلیدی موثر است. اما اگر به دنبال استفاده از ابزاری کاملا رایگان هستید، گوگل ترند به آدرس trends.google.com  به شما پیشنهاد می شود. به کمک این سرویس گوگل، تعداد جستجوها نمایش داده نمی شود،بلکه میزان محبوبیت هر کلید واژه نسبت به کیوردی دیگر در بازه های زمانی خاص نشان داده می شود.

همچنین می توانید کلید واژه های مختلفی که در لیست خود دارید را به منظور گلچین کردن در اینجابا هم مقایسه کنید تا میزان محبوبیت هر کدام روی نمودار نشان داده شود.

Kwfinder.com نیز ابزار قدرتمند دیگری است که آمار مختلف هر کلید واژه را به تفکیک نمایشمی دهد. اما هنگام استفاده از طرح رایگان این سایت، روزانه می توانید تنها روی ۵ کلید واژه تحقیق کنید.

administrator
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت