برداشت غلط برخی مدیران درباره سئو

پایدار مارکتینگ > سئو  > برداشت غلط برخی مدیران درباره سئو
برداشت اشتباه مدیران درباره سئو

برداشت غلط برخی مدیران درباره سئو

در اینجا میخواهیم راجع به یک برداشت اشتباه مدیران درباره  سئو حرف بزنیم. قسمتی از این اشتباه به خاطر ناآگاهی مدیران و قسمتی از آن به دلیل ترفندهایی است که سئوکاران میزنند تا کار خود را بزرگ جلوه دهند.

سئو حقیقی چیست؟

برخی از کلمات هستند که برند هستند، مثلا اسم یک سایت میتواند یکی از این کلمات باشد، حالا اگر کسی با سرچ کردن اسم یک سایت، وارد سایت شود در اینجا ما آنرا سئو نمیدانیم. مثلا اگر ما محصولی داشته باشیم، مسلما این محصول اسمی برای خود دارد و اگر کسی با سرچ کردن اسم کالا بتواتد وارد سایت مربوط به آن شود، اینجا دیگر حرف از سئو نیست چون کس دیگری وجود ندارد که محصولی با همین اسم داشته باشد و این اسم در واقع انحصاری یک فرد و یک سایت است و اینجا طبیعی است که با سرچ آن اولین چیزی که در نتایج جستجو میبینیم همان سایت مربوطه باشد.

مدیران درباره سئو چه می دانند؟

وقتی فردی به عنوان سئوکار قرار است که به مدیر خود گزارشی بدهد باید این کلمات برند را از گزارش خود حذف کند تا بتواند گزارش واقعی ارائه دهد. در اینجا راه حل چیست؟ وقتی فردی به مدیر خود میگوید که ما این سایت را سئو کردیم اولین چیزی که مدیر باید از وی بخواهد آن است که از سئوکار بخواهد کلمات را مشخص کند و بگوید از هر کلمه چه قدر ورودی داشته است. در مرحله ی بعد باید از او بخواهد که کلمات برند را جدا کند. کلمات برند در واقع کلماتی هستند که با سرچ آنها مستقیما وارد همان سایت میشویم. نتیجه ی واقعی سئو، آنچیزی است که از کلمات غیر برند به دست می آید.

حالا ممکن است برخی از کلمات برند اینگونه نباشند. مثلا فرض کنید من سایتی دارم که موبایل میفروشد. اگر فردی با سرچ کلمه موبایل LG وارد سایت من شود، در اینجا درست است که کلمه LG یک برند است ولی دقت کنید که برند من نیست بلکه برند کمپانی LG است و حالا اگر من توانسته باشم با سئو کردن کاری کنم که با سرچ موبایل LG سایت من دیده شود آنوقت است که موفق بوده ام. در واقع بالا آمدن سایت در کلماتی که برند آن سایت هستند کار شاقی نیست، مهم آن است که در کلمات غیر برند بتوانیم بالا باشیم.

administrator
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت