شبکه اجتماعی چیست؟

پایدار مارکتینگ > شبکه های اجتماعی  > شبکه اجتماعی چیست؟
شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی چیست؟

شاید در ذهن شما هم این سوال پیش آمده باشد که شبکه اجتماعی چیست؟ چگونه به وجود آمده است؟ یا کاربری یک شبکه اجتماعی چیست؟ در جواب به این سوال باید گفت که شبکه اجتماعی یک پدیده نوظهور نیست، و حتی در قرن ها پیش وقتی انسان های اولیه دور تا دور آتش می نشستند هم نوعی شبکه اجتماعی داشتند.
با این تفاوت که امروزه پیشرفت تکنولوژی، حضور اینترنت و گوشی های موبایل و به طور کلی ابزار های دیجیتال جواب به این سوال مهم که شبکه اجتماعی چیست؟ را مقداری پیچیده و سخت تر کرده است.

شبکه اجتماعی چیست؟

تعریف اصلی شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی به طور کلی ساختاری از انسان ها یا گروه های سازمانی است که توسط ابزار های دیجیتال مانند موبایل ها، وب سایت ها، موتور های جستجو و به طور کلی فضای مجازی و اینترنت به یکدیگر متصل می شوند.

تاریخچه کلمه شبکه اجتماعی چیست؟

واژه شبکه اجتماعی ابتدا توسط جان بارنز که در حیطه ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می کرد در سال 1954 ابداع شده است.
شاید برای شما جالب باشد که طبق نظر کارشناسان شبکه های اجتماعی از گره خوردن تعدادی از انسان ها توسط ابزار ها یا افکار مختلف به وجود می آیند. و حتی این موضوع بسیار جالب است که موتور های جستجو هم نوعی شبکه اجتماعی به حساب می آیند که گره های آن به جای انسان ها، متشکل از صفحات وب می باشد.

شبکه اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه اجتماعی چیست؟

اگر کسی قصد تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی را داشته باشد، باید به این موضوع توجه کند که قبل از آن باید آموزش های لازم این کار را دریافت کند، آموزش هایی که تحت عنوان ابزار ها، روش ها، مثال ها، یا توصیه هایی برای تولید محتوا در اختیار محتوا گذاران قرار می گیرد.
در این درس ها به توضیحاتی درباره ی انتخاب متن و لحن مناسب برای محتوا، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، پادکست ها، وبلاگ ها و اینستاگرام و … می پردازند.

administrator
۱دیدگاه