موج سواری خبری چیست؟

پایدار مارکتینگ > بازاریابی دیجیتال  > موج سواری خبری چیست؟
موج سواری خبری چیست؟

موج سواری خبری چیست؟

موج سواری خبری مستر بلیط از کمپین تبلیغاتی علی بابا.
چطور میتوانیم از موجهای خبری که با هزینه های گزاف تولید و منتشر میشوند به نفع کسب و کارمان استفاده کنیم؟؟؟ با ما در سایت پایدار مارکتینگ همراه باشید و از آموزش های بازاریابی دیجیتال بهره مند شوید.

اما ابتدا باید بدانیم؛

منظور از موج سواری خبری چیست؟

به استفاده هدفمند و مدیریت شده از امواج خبری و هدایت و کنترل آنها به نفع خود را موج سواری خبری میگوییم.
درست مثل این که یک موج تبلیغاتی راه افتاده و شما نیز از این فرصت استفاده میکنید و خودتان را در مسیر آن قرار میدهید تا با حرکت آن امواج ایجاد شده، شما نیز سوار بر موج بوده و در جهت هدف خود حرکت خواهید کرد.
برای استفاده از این فرصت ها نیاز است که شما تبلیغات و اخبار رقبا و یا اخبار تا حدی مرتبط را رصد کنید و سر بزنگاه با یک برنامه هدفمند، خودتان را در مسیر موج قرار دهید.
البته رصد کردن اخبار، صرفا به اخبار رقیب محدود نمی شود، نمونه های زیادی از موج سواری خبری می باشد که با استفاده از اخباری که هیچ ارتباطی هم به حوزه آن کسب و کار نداشته، با تیزهوشی و یک عمل خلاقانه وارد صحنه شده و اتفاقا خیلی هم موفق ظاهر شدند.

یک کلیپ از موج سواری مستر بلیط از کمپین تبلیغاتی علی بابا

 

 

همانطور که در کلیپ ملاحظه کردید به تازگی علی بابا که فعالیت اصلی آن فروش بلیط هواپیما، قطار و… می باشد، تبلیغات گسترده ای براه انداخته که ادعا میکند بلیط شما را بعد از فروش، پس میگیرد حتی اگر از نوع چارتر باشد.
از طرفی وب سایت مستربلیط که حوزه فعالیتش با علی بابا مرتبط می باشد و به نوعی از رقبای او محسوب می شود ادعا کرده که آنها چهار سال پیش این موضوع را مطرح کردند، یعنی پس گرفتن بلیط چارتری، لذا با زیرکی و بدون صرف هزینه های تبلیغات از موج تبلیغاتی که علی بابا به راه انداخته استفاده کردند و این کلیپ را منتشر کردند.
رنگ نارنجی که ابتدای کلیپ میبینید، رنگ سازمانی و تبلیغاتی علی باباست و موزیک آن موسیقی کارتون پت و مت است که (پت و مت شخصیتهای معروف کارتونی هستند که به نوعی کارهای ابلهانه و احمقانه انجام میدهند و حرکات مزحکی میکنند) منظور مستربلیط نیز از این موسیقی این بوده که علی بابا از قافله عقب است و کاری که ما چهاسال پیش انجام دادیم را حالا با افتخار دارند انجام میدهند و تبلیغ میکنند.
ببینید!!! علی بابا با انتشار بیلبورد در سطح شهر و تبلیغات اینترنتی هزینه های گزافی را صرف کرد تا این موضوع را به کاربران و عموم اعلام کند و مستر بلیط با یک خلاقیت ویدئویی از این موج تبلیغات استفاده کرد و از این موضوع به نفع خود بهره برداری کرد.
یادتان باشد منظور ما این نیست که علی بابا که انقدر هزینه تبلیغات کرده اشتباه است، بلکه منظور این است که باید هوشمند باشیم و مثل مستر بلیط که موج سواری خبری راه انداخته است بتوانیم از این فرصت ها به نفع خودمان استفاده نماییم.

administrator
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت