تأثیری که شبکه های اجتماعی بر سئو دارند

پایدار مارکتینگ > سئو  > تأثیری که شبکه های اجتماعی بر سئو دارند
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تأثیری که شبکه های اجتماعی بر سئو دارند

در طول چندین سال گذشته، سئو به یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. در حقیقت بیشتر مدیران سایت های مختلف، نسبت به نقش مهم رسانه های اجتماعی بی توجه هستند. در واقع ترکیب کردن رسانه های اجتماعی و سئو نتایج بی نظیری را برای شما به ارمغان می اورد.رسانه های اجتماعی تاثیر قابل توجهی در استفاده کاربران از محتوا های موجود دارند، از این رو نیاز است مدیران سایت ها به سوی ادغام این دو با هم بروند. در حال حاضر کاربران زیادی در رسانه های اجتماعی مختلف وجود دارند بنابراین ایجاد یک رابط اجتماعی در رسانه های مجازی می تواند در بالا بردن بازدید سایت شما تاثیر زیادی داسته باشد. راه های زیادی برای اثر گذاری رسانه های اجتماعی در سئو وجود دارد.

اشتراک گذاری لینک های ساخته شده توسط رسانه های اجتماعی

یکی از اثرات رسانه های اجتماعی بر سئو این است که می تواند در تولید و ساختن لینک انها کمک شایانی نماید که البته عملکردی مثبت می باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در رتبه بندی سایت های خود به فاکتور لینک سازی اهمیت زیادی می دهند. بر خلاف ادوار گذشته که صاحبان سایت با تکیه بر تاکتیک های دیگر برای آوردن لینک های با کیفیت بالا به سایت خود استفاده میکردند ، امروزه به رسانه های اجتماعی بسیار متکی هستند.

زنجیره اشتراک گذاری
اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی

اگر سایت شما معتبر بوده و دارای محتوای با کیفیت باشد، اکثریت مردم با اشتراک گذاری ان در رسانه های مختلف باعث افزایش بازدید سایت شما می شوند. موتور های جستجو درک درستی از اشتراک گذاری داشته  و در رتیه بندی تمام موارد را در نظر می گیرند.علاوه بر این زمانی که شما محتوای با کیفیت تولید می کنید وبلاگ نویسان  و دیگر سازندگان محتوا سایت شما را شناسایی کرده و به محتوای شما دسترس داشته باشند در رتبه بندی سایت شما بالاتر خواهد بود. برای بدست اوردن نتایج بهتر نیاز است که با دیگر تولید کننده های محتوا ارتباط و تعامل خوبی داشته باشید.

آگاهی بیشر از برند با رسانه های اجتماعی

بر اساس گزارش ها، شبکه فیسبوک در سه ماهه اول سال 2018 بیش از 2.2 میلیارد کاربر ماهانه داشت، در حالیکه تویتتر دز سه ماه دوم سال 2018 تعداد 335 میلیون کاربر ماهانه داشت. این آمار جهانی است و همانطور که می بینید راهی به جز اشتراک گذاری برند در رسانه های اجنماعی جهت شناخته شدن وجود ندارد.بهترین راه  در خال حاضر برای شما ایجاد محتوای با کیفیت جهت ارتباط برقرار کردن با بازدیدکنندگان سایت می باشد. همچنین توصیه می شود از مطالب مفید استفاده کنید که برند شما قابل توجه تر باشد.

فضای مجازی در حال حاضر دید نسبتا وسیعی در اختیار شما قرار می دهد. در گذشته مدیران سایت مخاطبان خود را از طریق سایت هایی که فکر می کردند بازدیدکنندگان بیشتری دارند را پیدا کنند.

اضافه بر اینها، شما باید در تمام رسانه های اجتماعی فعال بوده و بر روند رو به جلو خود نظارت داشته باشید. زمانیکه شما دائما با کاربران در ارتباط باشید، آنها از خود علاقه نشان داده که با شما تعامل و همکاری داشته باشند که این در نهایت به رتیه شما کمک خواهد کرد.

کمک به نمایش سریع در خصوص سرچ در موتور های جستجو

اگر زیاد با موتورهای جستجو سر و کار دارید متوجه میشوید که انها به شدت روی محتوای مفید و با کیفیت توجه دارند، به نحوی که شما محتوای با کیفیت تولید نمایید عملا سایت خود را به یک منبع تحقیق تبدیل کرده اید . به یاد داشته باشید که محتوای خوب میتواند به نشان دادن سایت شما در سرچ های موتور های جستجو و همچنین رنکینگ سایت شما کمک فراوانی می کند. رسانه های اجتماعی تاثیر در یک دوره کوتاه برروی لینک سازی شما دارند.

حضور در نتایج جستجو

در نتیجه رسانه های اجنماعی میتوانند به دیده شدن سریعتر سایت شما در موتورهای جستوجگر کمک کنند، اما چطور؟سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بک روش ارتباطی مدرن هستند که در انها میلیارد ها کاربر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از این رو زمانی که محتوای معتبری دارید شانس اشتراگذاری بین کاربران بیشتر می باشد و موقعی که محتوای شما به اشتراک گذاشته شوند ربات های جستجو مطالب شما را راحت تر پیدا خواهند کرد. در واقع این بدان معنی نیست که شما مطالب  را پست میکنید که محتوایتان سریعتر نمایه شود، نه، این بستگی به اشتراک گذاری و بازخوانی و زمان پخش محتوای شما دارد.

تشخیص محتوایی که مخاطبان شما بیشتر به آن علاقه دارند

امروزه تعداد زیادی از سایت ها وجود دارند که درصدد این هستند که نشان دهند که از دیگر موارد برتر هستند. اگر که محتوای شما مورد پسند کاربران اینترنتی نباشد امکان رقابت برای شما با دیگر سایت ها وجود نخواهد داشت.

شما ممکن است که مطالب زیادی روی وب سایت خود منتشر کنید و از نظر خودتان محتوای  آن خوب باشد اما امکان دارد که پس از گذشت زمان باعث ایجاد ناامیدی در شما گردد، در این حالت با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید مطالب مورد علاقه کاربران را شناسایی کنید.

– پروفایل های رسانه های اجتماعی معمولا در موتور های جستجو رتبه بندی می شوند.

کاربران اینترنتی زمانی که میخواهند به دنبال مطلب خاصی بگردند به جستجو در محبوبترین موتور یعنی گوگل میروند و هنگامی که گوگل به انها سایت شما را نمایش دهد یک نمایه که متعلق به وبسایت شما می باشد به انها نشان خواهد داد.

نتیجه گیری :

افزایش تعداد کاربران اینترنت باعث بالا رفتن اهمیت در سایت های امروزی گردیده است که تولید محتوای مفید می تواند سود های زیادی برای وبسایت های مختلف به همراه داشته باشد در ضمن رتبه بندی را نیز بهبود می بخشد. این مقاله راه هایی را که با انها میشود روی جستجوگرها تاثیر گذاشت را برای شما بیان نموده است و اگر شما بعضی از انها را امتحان کنید می توانید نتیجه مناسبی را در این زمینه برای شما در برداشته باشد.در ضمن اگر میخواهید بدانید که این استراتژی ها به روی دامنه شما اثر بخش بوده به سایت www.Serpbook.com  مراجعه نمایید.امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

administrator
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت