سئو برای مدیران

پایدار مارکتینگ > سئو  > سئو برای مدیران
سئو برای مدیران

سئو برای مدیران

در اینجا میخواهیم درباره سئو حرف بزنیم با این تفاوت که آنچه خواهیم گفت آن چیزی است که به کار یک مدیر سازمان خواهد آمد. در اینجا هدف پاسخ به چند سوال است. اگر ما مدیر یک سازمان باشیم باید بدانیم که از تیم سئو خود چه میخواهیم و چه توقعی از آن باید داشته باشیم. حتی اگر خودمان مالک سایت باشیم نیز باید بدانیم که به چه چیزهایی باید توجه کنیم و اصلا چه فرایندهایی را باید رعایت کنیم و یا اگر قرار است به مالک سایت گزارش بدهیم، باید بدانیم که چه گزارشهایی را باید بدهیم تا مالک سایت بداند که وظایف به درستی در حال انجام است. در واقع در اینجا بیشتر بر روی گزارشها و برنامه ها تمرکز میکنیم.

دو نوع گزارش در حوزه سئو وجود دارد:

  1.  active report یا active plane

  2.  passive report

active plane گزارشی است که در آن خروجی سئو را در بازههای زمانی آینده مثلا سه ماه بعد یا ۶ ماه بعد و حتی یک سال بعد گزارش میکنیم. در مقابل passive report گزارشی است که به ما میگوید در حال حاضر و همین الان وضیعت ما چگونه است و آیا توانستهایم به آن active plan خود برسیم یا نه؟ حالا چرا اینجا از واژه plan استفاده میکنیم، چون در اینجا از گزارشی حرف میزنیم که در واقع plan اجرایی ما نیز هست.

 

seo plan

آموزش سئو سایت در حد لازم برای مدیران کفایت میکند و این آموزش می بایست بیشتر در بحث گزارش گیری سئو و کلیات آن باشد لذا توصیه میکنیم با پایدار مارکتینگ همراه باشید چرا که یکی از مهمترین هدف این سایت ایجاد بهترین مرجع آموزش سئو برای مدیران می باشد و در حال نگارش و انتشار مقالات آموزشی کاربردی برای مدیران هستیم.


موج سواری خبری چیست؟


فرض کنیم که امروز اولین روزی است که میخواهیم سایتی را راه اندازی کنیم. در این لحظه passive report نداریم چرا که هنوز چیزی رخ نداده است. در اینجا فقط active report وجود دارد که به مجموعه کارهایی گفته میشود که با کمک آنالیز سایت تعیین میکنیم که باید انجام شوند. این کارها در دو حوزه انجام میشوند. بخش اول آن Amper Seo است و در آن نکاتی گفته میشود که باید در سایت رعایت شود، مثلن ساختار آدرسها و نشانی صفحات باید چگونه باشد؟ چه open graph هایی را لازم داریم که باید در صفحات رعایت شود؟ چه نکاتی را از نظر اسکیما باید رعایت کنیم؟ در واقع همه نکات فنی سایت را بررسی میکنیم. نکته دیگری که باید رعایت کنیم درباره کلمات کلیدی است، در واقع باید لیستهایی ازکلمات کلیدی تعیین کنیم که به دنبال آن هستیم که از نظر این کلمات در جایگاه مناسبی از نظر نتایج جستجو در گوگل قرار داشته باشیم. در active report به محتوا و موضوعاتی که در سایت قرار است بیاید کاری نداریم.

 

seo tips

حالا برویم سراغ passive report. مثلن بعد از ۳ ماه نگاه میکنیم که سایت ما از نظر چه کلماتی در جایگاه بالایی قرار دارد. دقت کنید که اینگونه نیست که ما برنامهای در این زمینه از قبل داشتیم و یا مثلا تمایل داشتیم که از نظر فلان کلمه بالاتر از بقیه باشیم و حالا ببینیم که اینگونه شده است یا نه؟ google web master به ما این گزارش را میدهد که الان در چه کلماتی رتبه مناسبی را داریم. البته این گزارش را براساس کلیک شدن کلمات میگوید یعنی ممکن است از نظر برخی کلمات، ما در جایگاه بالایی قرار داشته باشیم اما چون میزان سرچ شدن این کلمات پایین است در گزارش گوگل وجود ندارند. در اینجا مجبور هستیم که خودمان به صورت دستی سرچ کنیم و یا از ابزارهایی که در این زمینه به ما کمک میکنند استفاده کنیم. در این گزارش ممکن است در کلماتی که اصلا ما به دنبال آنها نبودیم در جایگاه اول باشیم. خب حالا این یعنی چه؟ در اینجا ممکن است این کلمات مهم بوده باشند ولی ما به آن-ها توجهی نداشتیم و یا ممکن است اصلا مهم نباشند و ما نخواهیم که در این کلمات اول باشیم. در اینجا باید محتوای سایت را به گونهای تغییر دهیم تا دیگر در این کلمات اول نباشیم، مثلن مطالب مربوط را حذف کنیم، چرا که ممکن است این کلمات به سئو سایت ما ضربه بزنند. دورهی زمانی مناسب برای passive report حدود همین۳ ماه است.

google-webmaster-tools
گوگل وب مستر

حالا این passive report به چه کار ما میآید؟ passive report باعث ایجاد active plan بعدی میشود یعنی براساس نتایج passive report برنامه ریزی میکنیم که در آینده چه باید بکنیم که سایت موفقی داشته باشیم. مثلن در چه کلمات کلیدی جایگاه مناسبی داریم و در کدام کلمات جایگاه مناسبی نداریم ولی به دنبال این هستیم که این جایگاه را داشته باشیم.

administrator
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت