گوگل آنالیتیکس چیست؟

پایدار مارکتینگ > بازاریابی دیجیتال  > گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد؟
گوگل آنالیتیکس (google analytics) یک سرویس کاملا رایگان است که شرکت گوگل آنرا در اختیار مالکین یا صاحبان وب سایت ها و نیز سئو کارها قرار داده است.
از طریق گوگل آنالیتیکس شما میتوانید گزارشات متنوع و کاربردی برای وب سایت تان داشته باشید و با تحلیل این گزارش ها کمپین های تبلیغاتی خود را کنترل و مدیریت نمایید و همچنین ترافیک سایتتان را افزایش دهید و کاربردهای بسیار زیادی که برای درک بهتر این امکانات، ما سوالاتی را مطرح میکنیم که گوگل آنالیتیکس میتواند به این سوالات پاسخ دهد.

آموزش گوگل آنالیتیکس چه مزایایی دارد

آموزش گوگل آنالیتیکس جواب این سوالات را میدهد

  • وب سایت ما چه تعداد بازدید کننده در ساعت، روز، هفته، ماه و سال دارد؟
  • مکان یا لوکیشن بازدید کنندگان سایت ما از چه کشور، شهر، منطقه و محدوده هستند؟
  • زمانی که بازدید کنندگان به تفکیک صفحات مختلف سایت ما سپری کردند چند دقیقه بوده است؟
  • پر بازدید ترین صفحات سایت ما چه صفحاتی است و جذابیت کدامیک از مطالب سایت ما برای خوانندگان بیشتر بوده است؟
  • کدامیک از صفحات وب سایت ما سرعت لود شدن پایینی دارد و چطور میتوانیم سرعت آنرا افزایش دهیم؟
    -کدامیک از محصولاتی که در سایت ما می باشد مورد توجه تعداد بیشتری از بازدید کنندگان قرار گرفته و بیشتر مایل به کسب اطلاعات از کدام محصول هستند؟
  • به طور زنده در زمان حال چند نفر داخل سایت ما هستند و در چه صفحاتی در حال مطالعه و یا بررسی محصول و خدمات هستند؟
  • جنسیت بازدید کنندگان چیست؟ برای مثال چند درصد از بازدید کنندگان سایت خانم و چند درصد آقا هستند؟
  • بازدید کنندگان سایت ما از چه دیوایسی استفاده کردند به بیانی دیگر چند درصد از کسانی که وارد سایت ما شدند از موبایل و چند درصد از دسکتاپ و یا تبلت و… استفاده کردند و وارد سایت ما شدند.
  • بازدید کنندگان وب سایت ما از چه طریقی و یا از چه لینکی وارد سایت ما شدند و صفحه ورودی آنها کدام صفحه است؟
  • از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و … میزان ترافیک دریافتی برای وب سایت ما چقدر بوده است؟
  • برای بستن کمپین تبلیغاتی موثر با بهره وری بالا ( مثلا تبلیغات کلیکی، بنر تبلیغاتی، ویدئویی و… ) با چه سایت هایی قرارداد ببندیم که هم بازدید بالایی داشته باشند و هم کاربران آن به دنبال محصولات و خدمات ما باشند و دقیقا نفرات مورد نظر ما ردی لینک تبلیغاتی ما کلیک نمایند؟
  • با استفاده از تعریف هدف goal در گوگل آنالیتیکس میتوانید بودجه تبلیغاتی خود را کنترل نمایید. درباره استفاده از امکان هدفگذاری یا تعریف گل Goal و کاربرد آن در کمپین دیجیتال مارکتینگ در آینده مفصل صحبت خواهیم کرد.

و سوالات کاربردی و بیشماری که با استفاده از ابزار گوگل آنالایتیکس میتوانید به همه این سوالات پاسخ دهید.

ساخت حساب در گوگل آنالیتیکس

ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس

پس از طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی خود، برای نصب گوگل آنالیتیکس و شروع کار با این سرویس ابتدا باید دو اقدام انجام دهید:
۱- ساخت یک اکانت Gmail:
برای استفاده از کلیه سرویس های گوکل می بایست یک اکانت جیمیل داشته باشید که در صورت داشتن gmail دیگر نیازی به ساخت آن ندارید
۲- دسترسی به سورس کد وب سایت:
سرویس گوگل آنالیتیکس به منظور ارائه گزارشات از شما میخواهد تا یک قطعه کد را در سورس کد وب سایت جایگذاری نمایید پس یعنی شما باید به مدیریت وب سایت دسترسی داشته باشید.
با ما همراه باشید تا با آموزش کار با گوگل آنالیتیکس بتوانید از امکانات فوق العاده این سرویس بهترین استفاده را نمایید.

 

administrator
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت